Hasta Hakları

NASIL MUAYENE OLURUM   ?

1- Gözde İnternational Dent Ağız ve Diş Sağlığı Merkezimizde 08:30 – 18:00 Saatleri arasında hizmet vermektedir.

Poliklinik çalışma saatleri; hafta içi her gün 08:30 - 18:00 saatleri arası ve cumartesi günleri 08:30 - 15:00 saatleri arası hizmet vermektedir

• Hastalarımız bize 0232 977 77 31 sabit hattan ve 0549 299 44 86 nolu telefon ile ulaşabilir ya da bizzat kliniğimize gelerek randevularını alabilirler. Müracaatlar, mutlaka hastaya ait kimlik bilgilerinin yer aldığı resmi ve resimli belge ile yapılır.

2- Hasta, hekim seçme hakkına sahiptir. Diş  alanında hizmet veren beş hekimimiz bulunmaktadır. Hastalarımız hekim seçme hakkı kapsamında tercih ettikleri hekim olursa randevu alırken bunu bize belirtebilirler. Böylece muayene randevularını tercihleri doğrultusunda oluşturabilirler. Randevu saatinizden 20 dk. Önce ADSM de olunuz.

3- Kliniğimize gelen hastalarımız kapıda karşılanır, görevli arkadaşlar tarafından öncelikle bize müracaat nedenlerini sorarız.

4- Muayene için gelen hastalarımız hasta kayıt/ danışma bölümüne yönlendirilir. Görevli personelimizhastamızın T.C kimlik kartı ile kaydını alır. Kaydı tamamlanan hastamız bekleme alanında muayene sırasını beklemesi için yönlendirilir. Ortalama bekleme süresi 15-20 dakikadır .

5- Muayene sırası gelen hastamıza hekim muayene odasına kadar klinik yardımcılarımız eşlik eder.Mahremiyet kurallarına özen gösterilir.

6- Muayene işlemi biten hastayı yönlendirmede görevli personelimiz reçete işlemleri için tekrar kayıt ve danışma bölümüne yönlendirir. Elektronik reçetesi düzenlenen hastamız ilaçlarını alabilmesi için hazır hale getirilir.

7- Reçete tedavisinin dışında yapılması gereken herhangi bir müdahale olması durumunda ise gerekli bilgilendirmeler yapılır.

8- Hastalarımızın hastaneye gelirken değerli metal takıları takmamaları, mümkün olduğu sürece takı takmamaları önerilir.

 

HASTA HAKLARI

Bir Sağlık Kuruluşuna, Sağlık Hizmeti Almak İçin Başvurduğunuzda;

 

1) Hizmetten genel olarak faydalanma:

Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç,ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.

2) Bilgilendirme ve bilgi isteme:

Her türlü sağlık hizmetinin ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.

3) Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme:

Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.

4) Mahremiyet:

Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakları vardır.

5) Reddetme, durdurma ve rıza:

Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.

6) Güvenlik :

Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya hakkı vardır.

7) Dini vecibeleri yerine getirebilme :

Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.

8) İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık:

Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.

9) Ziyaret ve refakatçi bulundurma:

Sağlık tesislerince belirlenen usül ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır

10) Müracaat, şikayet ve dava hakkı:

Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.

 

HASTA SORUMLULUKLARI

 

1. GENEL SORUMLULUKLAR

1.1. Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.

1.2. Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.

1.3. Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.

 

2. SOSYAL GÜVENLİK DURUMU

2.1.Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.

 

3. SAĞLIK ÇALIŞANLARINI BİLGİLENDİRME

3.1.Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermelidir.

 

4. HASTANE KURALLARINA UYMA

4.1. Hasta; başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.

4.2.Hastanın; tedavi, sürecince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olması beklenir.

4.3.Hasta; randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.

4.4. Hasta; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.

4.5. Hasta; hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.

 

5. TEDAVİSİ İLE İLGİLİ ÖNERİLERE UYMA

5.1.Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.

5.2.Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.

5.3.Hasta sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekir.

5.4.Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.

BİLGİ FORMU

Detaylı bilgi almak için formu doldurun, biz sizi arayalım.